۱۳ مهر ۱۳۹۹، ۱۲:۵۳

مدیرکل آموزش­های شهروندی شهرداری تهران، عنوان کرد؛

برگزاری برنامه های هفته کودک با لحاظ شرایط کرونایی و ایام اربعین

برگزاری برنامه های هفته کودک با لحاظ شرایط کرونایی و ایام اربعین

مدیرکل آموزش­های شهروندی شهرداری تهران، از برگزاری برنامه های هفته ملی کودک به طور مجازی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی دانشور، در تشریح برنامه‌های هفته ملی کودک اداره کل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران گفت: کودکان، آموزش و مهارت آموزی، رویکردهای اصلی برنامه های هفته ملی کودک در شهرداری تهران با محوریت شعار «تهران، شهری برای همه» است، به این منظور با همکاری زیرمجموعه های شهرداری تهران در راستای اجرای مصوبه شهر دوستدار کودک، اقدام به تدوین دستورالعمل برنامه ها متناسب با شیوع کرونا و ایام اربعین حسینی کرده ایم.

وی افزود: با وجود این ویروس، تعطیلی مدارس و همچنین تلاقی اربعین حسینی (ع) با این ایام، شکل و سیاق برنامه‌ها متفاوت شده است و نمی‌توانیم مانند سنوات گذشته برنامه‌های اجتماع محور متنوع و شاد با حضور کودکان و نوجوانان برگزار کنیم.

مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران، با اشاره به اینکه دبیرخانه شهر دوستدار کودک برنامه‌های متنوعی در قالب تولیدات فضای مجازی و کارگاه‌های آموزشی تدارک دیده است، عنوان کرد: یکی از برنامه‌ها مجموعه پادکست‌هایی با هدف افزایش آگاهی بخشی نسبت به حوزه کودکان است که با همکاری اداره کل امور بانوان شهرداری تهران و با موضوعیت تربیت و نکاتی در پرورش استعداد کودکان در نظر گرفته شده است. همچنین مجموعه تولیدات ویدیویی با موضوعات بازی، حس مسئولیت، چگونگی انتخاب کتاب و … است که به خانواده‌ها برای همراهی با کودکان آگاهی می‌دهد.

دانشور با اشاره به شعار ملی هفته کودک «تهران، شهری برای همه کودکان»، اهدای کتاب رایگان را از جمله برنامه های این هفته عنوان و تصریح کرد: در ابتدای شیوع ویروس کرونا تجربه موفق اهدای کتاب رایگان از طریق اپلیکیشن‌ها را داشتیم. هم اکنون نیز هر کودک می‌تواند یک کتاب الکترونیک رایگان دریافت کند.

وی تصریح کرد: «هفته کودک» با «هفته تهران» تلاقی دارد و به همین مناسبت ۲ پادکست در خصوص آشنایی با تهران و دیدنی‌های تهران با عنوان «زنگ تهران» تولید شده، همچنین ۷ پادکست با موضوع کودکان هم آماده کردیم تا از طریق آموزش و پرورش و سامانه شاد در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.

«مدرسه مهارتی» تجربه‌ای نو برای شهرداران مدارس

مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران در ادامه عنوان کرد: تابستان امسال تجربه‌ای با عنوان «مدرسه تابستانه» داشتیم که مجموعه مهارت‌هایی در قالب ویدیوهای ضبط شده، ارائه شد. امسال با توجه به فراگیری ویروس کرونا نمی‌توانیم مباحث آموزش‌های شهروندی را در مدارس داشته باشیم. به همین دلیل با تغییر نام این مدرسه به «مدرسه مهارتی» علاوه بر ویدیوهای ضبط شده با موضوعات آموزشی و مهارتی، برای اولین تجربه، برای شهرداران مدارس کارگاه‌های آنلاین برگزار می‌کنیم.

دانشور ادامه داد: در این هفته دو کارگاه آنلاین برگزاری می‌کنیم. این کارگاه‌ها شروعی است برای ایام سال تحصیلی جدید که بتوانیم مباحث آموزش‌های شهروندی را به کمک شهرداران مدارس تبیین کنیم.

دومین فراخوان مسابقه نقاشی کودک

وی از انتشار فراخوان مسابقه نقاشی کودکان در این ایام خبر داد و گفت: اولین دوره این مسابقه در سال گذشته اجرا و با ارسال بیش از ۹ هزار اثر شاهد استقبال بسیار خوبی بودیم. امسال فراخوان دومین دوره را خواهیم داشت و امیدوارم بتوانیم در پایان پاییز اکران سراسری را داشته باشیم.

مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران، رونمایی از دو کتاب را داریم که یکی به تهران قدیم و نخستین‌های تهران مانند اولین بناها و امکانات تهران می‌پردازند و کتاب دیگری در قالب تصویرسازی، نقاط تهران را به کودکان و نوجوانان معرفی می‌کند.

آغاز به کار «محلات دوستدار کودک»

دانشور از آغاز پروژه های «محلات دوستدار کودک» به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های هفته ملی کودک نام برد و بیان کرد: با توجه به گستردگی و وسعت تهران عملاً امکان اینکه بتوانیم تدوین شاخص و برنامه عمل به منظور تحقق الگوی شهر دوستدار کودک را برای کل تهران داشته باشیم، غیر ممکن بود و این طرح را در قالب «محلات دوستدار کودک» پیش بردیم. ارزیابی میدانی و تدوین برنامه عمل برای ۵ محله را آماده و در اختیار محلات قرار دادیم که به امید خدا در این ایام آغاز به کار پروژه های «محلات دوستدار کودک» را در مناطق ۲، ۲۲، ۸، ۷ و ۱۸ داریم.

وی تصریح کرد: شروع به کار برنامه عمل برای ۸ منطقه دیگر در این ایام انجام می‌شود. در ۸ منطقه دیگر محله‌ای را به عنوان «محله دوستدار کودک» انتخاب می‌کنیم و برنامه‌ریزی، پایش محلات را با کمک معاونین تخصصی هر منطقه انجام می‌دهیم و برنامه عمل را برای تحقق «شهر دوستدار کودک» برای آن محله می‌نویسیم تا بتوانیم تا پایان سال، حداقل در هر منطقه یک محله دوستدار کودک داشته باشیم.

کد خبر 5039695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha